Inledning:
Att vara VD i ett entreprenörsföretag in tillväxt innebär ofta att jonglera med många uppgifter samtidigt. Med en fullspäckad kalender och ständigt växande ansvar kan det vara svårt att hinna med allt. Och det är inte bara att avlasta dig i din VD-roll utan att det kan vara en resurs för hela företaget.
För handen på hjärtat, det är många små saker och fix som någon egentligen inte har ansvar för, men Ändå måste sakerna göras. som tar fokus från det dagliga arbetet, övrig admin, sälj och tillväxt. Och det kan inte behöva vara en heltidsanställd, utan ta in en resurs på ett visst antal timmar
Här är lösningen: anlita en extern assistent. (vi kallar det en Concierge), vissa kallar det fixare, skubb, koordinator etc).
Det har varit under många år varit en trend att avveckla sekreterare, assistenter, executive assistents och receptionister. Ja kortsiktigt är det en kostnadsbesparing men uppgifterna finns ju de facto kvar och varje anställd som får ta över någon/några av dessa tidstjuvande uppgifter utöver sina vanliga arbetsuppifter, saker man kanske inte är supertaggad att utföra, eller har kompetens kring.
Huvudinnehåll:
1. Tid är pengar
2. Vad kan en assistent göra för dig?
3. Fallstudie
Avslutning: Sammanfatta fördelarna med att anlita en assistent och uppmuntra läsarna att överväga detta som en investering i företagets framtid.